maandag 19 oktober 2009

Julie and Julia

Maar dan lichtblauw, zeg maar.
Op vrijdag 8 mei van dit jaar plaatste ik een aankondiging van de film Julie & Julia op deze blog. Sindsdien kwamen er af en toe "verheugmomenten" voorbij. Gisteren belde een vriend dat ie 'm al gezien had en meldde mijn moeder dat de film voor dinsdag in haar agenda staat. Ik kon het niet over m'n kant laten gaan en zat vanmiddag, maandagmiddag jawel, om twaalf uur in een vrijwel lege grote zaal van Tuschinsky.
Verwachtingsvol naar binnen, beetje neutraal weer naar buiten. Ik hoopte op een meer hilarische film. In dat opzicht viel ie tegen.Vermakelijk maar ook niet veel meer dan dat. Positieve aspecten? Parijs, een lichtblauwe Buick stationwagon met een houten dak om te zoenen, de diverse interieur inrichtingen van zowel de huizen van Julie als Julia en ik werd jaloers op het huwelijk van Julia. Zij dol op hem, hij dol op haar ondanks haar gekte. Dat wil ik ook wel. Of toch maar niet ? hmmm.
En hoewel ik Meryl Streep echt geweldig vind, begon de imitatie van de stem van Julia me toch wat te irriteren. Kortom, voor foodlovers en -bloggers een must see, maar hoger dan een 7.5 scoort hij bij mij niet. Wel kreeg ik enorm trek in Boeuf Bourguignon.

Geen opmerkingen: