maandag 9 april 2012

groententaart



Op deze ongelooflijk druilerige tweede paasdag besloot ik mijn ijskast te inspecteren op bruikbare spullen.
Ik vond bladerdeeg, eieren, room, oude geraspte kaas. De link naar een quiche was snel gelegd.Verse groene asperges, blikje erwtjes, blik artisjokharten. In de vriezer peterselie en dragon.
Met zes plakjes bladerdeeg puzzelde ik een bodem in de pievorm. Die werd een kwartiertje op 190 graden voorgebakken. (moet natuurlijk steumvulling in maar daar was ik te lui voor). Hup, zo de oven in met als gevolg dat de bodem er  totally puffed weer uitkwam maar die heb ik gewoon wat naar beneden geduwd.
Intussen waren de aspergestukjes (2 cm) gekookt en de artisjokken en erwtjes uitgelekt..
Van drie eieren, een scheut room en een flinke handvol geraspte oude kaas maakte ik het mengsel. er ging nog een gesnipperde, gefruite ui bij, peterselie en dragon en peper en zout. O ja en een theelepel franse Dijon mosterd. zo'n veertig tot 45 minuten bakken in een oven van 180 graden. Om het kwartier even koekeloeren, baktijd kan wisselen afhankelijk van je oven.

1 opmerking:

Anoniem zei

Zo, ik ben weer terug van een weekje Nederland. Even bijgelezen, wat een superlief paashaasje heb je op je blog staan. Lijkt me ook een gezonde en lekkere taart. Ik moet bekennen dat wij veel taarten bakken, mede omdat ze hier van die heerlijk grote vellen blader-, zandtaart, en gistdeeg verkopen.