dinsdag 5 juni 2012

Basilicum

Hoewel ik zelf nogal van een briesje en frisse lucht houd, denkt de basilicumplant er anders over. In mijn vorige huis gaf ik basilicumplanten altijd een vorstelijke plek voor het keukenraam. Dat keukenraam stond  vrijwel altijd open en  basilicumplanten waren binnen de kortste keren sneue sprietjes. Ik weet dat altijd aan gebrek aan degelijkheid van Albert Heijn ; Zoveel mogelijk planten opkweken in een zo kort mogelijke tijd zonder rekening te houden met fysiek of ziel van de plant.
De werkelijkheid ligt bij het open keukenraam. Mijn planten staan, in mijn nieuwe huis, ook voor een zonnig keukenraam maar dan één dat niet open kan. En dat vinden ze kennelijk fijn, te zien aan onderstaande foto waar de weelderigheid vanaf spat.


ps wel veel water geven. 

1 opmerking:

Els zei

Ik had dezelfde gedachten over de plantjes van AH, goeie tip hoor, ik ga ze ook voor een gesloten raam zetten.