dinsdag 17 augustus 2010

ijsbergsla met blue cheese dressing

Collega blogger Klary koopmans zette gisteren een Amerikaans recept voor blue cheese dressing over wedged ( in parten) ijsbergsla op de blog. Een heel aantrekkelijk recept. Alleen al de maakbaarheid. Lekker simpel . Ik maakte 'm vanmiddag bij wijze van koolhydraatvrije lunch en gooide er, in tegenstelling tot Klary toch de uitgebakken spekjes over. De lente-uitjes vergat ik bij AH maar ik had nog bieslook.



150 gram Gorgonzola, op kamertemperatuur, of een andere romige blauwe kaas
250 ml karnemelk
125 ml zure room
2 eetlepels mayonaise
1-2 eetlepels witte wijnazijn
1 grote, krakend verse krop ijsbergsla
Om te garneren:
2 rijpe tomaten, in kleine blokjes gesneden
4 plakjes ontbijtspek, knapperig gebakken en verkruimeld
4 bosuitjes, in ringetjes


Als variatie op de garnering kan ik me ook bv walnoten, appel en/of rozijnen voorstellen of druiven. Croutons......................................

1 opmerking:

Klary Koopmans zei

hé leuk! croutons zijn er inderdaad ook lekker op...