vrijdag 13 augustus 2010

pizza met mosselen

In mijn nieuwe boek "Culinaria Italiana" kwam ik een recept tegen voor pizza met mosselen oftewel pizza alle cozze. En omdat ik met een scheef oog zag dat de mosselen in de aanbieding zijn bij AH, ga ik 'm gewoon maken.
nodig :
pizzadeeg. > zelfgemaakt > uit een blik > of gewoon een kant en klare basis pizza.
500 gram mosselen (met schelp)
80 gram gare aardappelen in kleine blokjes
100 gram rijpe tomaten, ontveld en in kleine blokjes
200 gram ricotta
olijfolie, zout en peper.

Zet de oven op heet 200 - 220 graden. (of houd je aan de aanwijzingen op het pak pizzadeeg)
Kook de mosselen en haal ze uit de schelp.
Beleg een pizzabodem met achtereenvolgens tomaat, ricotta, aardappelen en mosselen . besprenkel dit met een goede olijfolie en bestrooi met zout en peper. (ik deed er nog wat verse tijm over)
Bak ongeveer 15 minuten in een hete oven.

ps : inmiddels hebben we 'm opgegeten en bij het lijstje aanraders gezet.

Geen opmerkingen: