woensdag 19 december 2012

Appel-geitenkaastaartjes met gember

Bij een vriendin kreeg ik bij de borrel, glaasje port in mijn geval, een waanzinnig lekker appel-geitenkaastaartje. 
Bij deze onmiddellijke notitie voor we het vergeten .

4 plakjes bladerdeeg > uitrollen en rondjes van 12 cm uitsnijden.
een theelepel versgeraspte gemberwortel
2 eetlepels boter > om te smelten
1 eetlepel honing

4 zoetzure appels
150 gram geitenkaas
125 ml cremefraiche
1 theelepel gembersiroop(of de siroop uit een pot stemgember)
1 bolletje stemgember

verwarm de oven voor op 190 graden
beleg de rondjes bladerdeeg met schijfjes appel en bestrijk dezde met gesmolten boter, vermengd met de geraspte gember en de honing.

leg ze op een licht met water besprenkeld bakpapier op een bakblik en bak 15 minuten
maak intussen een mengsel van de kaas, de cremefraiche en de stemgember (plus siroop) en doe nog even de oven tot dit warm en gesmolten is.

ps tegenwoordig bak ik ze in de muffinvorm. Werkt perfect. De appel snijd ik in dit geval in kleine blokjes.


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit recept gaat zeker nagemaakt worden. Ik wens je fijne kerstdagen en een goede start in 2013 met veel ontmoetingen in Blogland.

Balsemien zei

Al is eerste kerstdag bijna voorbij, ik wens je in elk geval nog een fijne tweede dag! Het recept lijkt me heerlijk...