zondag 6 september 2009

Carnet Parijs III

Zo, ik ben er klaar mee. Weg met de macarons! Ik ben een tijdje meegegaan in de gekte maar na mijn laatste bezoek aan Parijs heb ik het gehad met dit over het paard getilde koekje. Ik had mijn route naar Laduree fijntjes uitgestippeld zonder rekening te houden met mijn totale orientatiestoring van die dag. Toen ik eindelijk voor de etalage stond viel het tegen. Misschien kwam het omdat ik diezelfde etalage al menig keer op diverse foodie-blogs voorbij had zien komen en de verrassing uitbleef. Nu ik er toch was besloot ik naar binnen te gaan. Twee hautaine nufjes in het heilige der heilige achter de toonbank. Ik heb er vier gekocht. Te weten chocola, mokka, cocos en caramel. Zonder knipperen heb ik een uurloon neergeteld en vervolgens heb ik ze achter elkaar opgegeten op een koele stenen bank op de binnenplaats van het Louvre. Toegegeven, lekkere koekjes maar heiligverklaring is zwaar overdreven. Ik ga er na dit bericht geen woorden of foto's meer aan vuil maken. Misschien af en toe stiekem even loeren op een andere blog. Ze zien er natuurlijk wel schattig uit.

Geen opmerkingen: