woensdag 4 september 2013

Peren-, oh nee pruimentaart



















Het plan was een perentaart maar ik bleek iets te vroeg in de perenmodus te staan. Het werden daarom zoete pruimpjes van de biologische winkel. 

Ik maakte een zanddeegje van 150 gr. bloem, 100 gr boter en 50 gram suiker. 
Dat ging in een grote ronde, met bakpapier bekleedde springvorm. Ik deed het deeg als kruimels in de vorm en drukte het daarna licht aan. De bodem werd in 25 minuten gaar en goudbruin.
Intussen maakte ik cakebeslag volgens uit een koopmanspak voor fijne cake.  Inplaats van melk deed ik er twee volle eetlepels griekse yoghurt door. De pruimen gingen doormidden en de pitten eruit.
Op de zandbodem ging wat geroosterd amandelschaafsel en daarover lepelde ik het beslag. tot slot vleide ik de halve pruimen erop met de snijkant naar boven. Het geheel ging nog zo'n 55 minuten in een oven van 150 graden. 
Uit de oven, bestreken met abrikozenjam en bestrooid met amandelschaafsel.

1 opmerking:

Anoniem zei

hihi in de "perenmodus" hoe dan ook deze taart ga ik zeker eens maken :)