vrijdag 14 november 2008

madeleines

Omdat ik vandaag in de buurt was van de Albert Cuyp stapte ik binnen bij de firma Duikelman waarover ik al eerder berichtte. Een schat aan alles wat met keuken en koken heeft te maken. Onder andere siliconen bakvorm matjes. Er zijn misschien wel veertig verschillende. Ik nam vandaag het matje met de minimadeleines mee. Verder nog een handige doseerfles voor het beslag. Thuisgekomen deed ik alle voorgeschreven ingrediënten in de kom van de foodprocessor, draaide de knop om en keek een halve minuut de andere kant op. Het beslag ging in de handige doseerfles en de inmiddels ingevette vorm werd gevuld. Na 10 minuten kon ik het eerste baksel lossen. Er volgden nog twee baksels en toen was het beslag op. 45 minimadeleintjes. De cellofaanzakjes en het grijze papier haalde ik bij een andere favoriete winkel, Vlieger.

Geen opmerkingen: