zondag 16 november 2008

PONT 13

Net als de vorige keer, in maart, hadden we een gezellige middag aan boord van Pont 13 in de Westelijke Houthavens van Amsterdam. Ik hou van die plek. Een vrijplaats aan een rafelrand van de stad. De winterse zon zorgde voor een knisperend licht over het water en binnen was het warm en gezellig. Een grote houtkachel, lange ruige tafels en een goedgemutst gezelschap dat zich op welke plek aan tafel dan ook, goed voegde. We vierden de verjaardag van mijn vriendin Liz met een feestelijke lunch. Een verzameling voorgerechten waaronder een heerlijke salade van wilde spinazie, geitenkaas en tomaat, een verukkelijke rillette, paté en steak tartare. Daarna de keuze tussen vis of eend met een groente-paddenstoelen mengsel, zuurkool en frites. Het dessert was een grote taart met van alles en heerlijk ijs met, volgens mij en mijn disgenoot, een vleug lavendel. Een restaurant dat ik iedereen kan aanbevelen die, net als ik, niet houd van opgeprikt of pretentieus.

Geen opmerkingen: