woensdag 10 augustus 2011

Delicious September 2011 > Keuken van het Midden Oosten

Als Deliciousabonnee van het eerste uur, besloot ik onlangs mijn abonnement op te zeggen. De stapels werden steeds hoger en het werd weer eens tijd voor iets anders. Vandaag viel de laatste Delicious voor mij op de mat.
Wow!, op de valreep nog even een nummer dat enorm aan mij besteed is. Van alle wereldkeukens spreekt de mediterrane/midden-oostenkeuken me het meeste aan. Eenvoudig doch vindingrijk, smakelijk, kleurrijk en gloedvol. Gerechten die uitnodigen om er met veel mensen van te genieten.
In onze kleine metropool Amsterdam is het bovendien niet ingewikkeld om aan de goeie spullen te komen en elk bezoek aan zo'n bijzonder adres is al een avontuurlijke reis op zich.
In deze editie van Delicious een schat aan waardevolle adressen en recepten uit het sprookje van Duizend en één Nacht.
De speciale adresjes in Amsterdam :

Slagerij Al Boughaz  
De Clerqstraat 83
lamsvlees of duif

Volkkruidentuin
Kinkerstraat 142
specerijen/kandij/gedroogde peulvruchten en nog veel meer.

Supermarkt/slager Zagora
1e van der helststraat 54-b
verse kruiden, couscouspannen en tagines

Meerdere goede adressen in de Javastraat.
Tigris en Eufraat op nr 20
Het lange mes op nr. 100
Bakker Yakhlaf op nr. 59
Versmarkt Genkco op nr. 127

Bab el Baraka
Nicolaas Ruychaverstraat 28
goede merguez en lamsvlees

Geen opmerkingen: